Madde stack till andra sidan jordklotet

Madde den fina åkte den 4 Augusti 2010 till Australen ''Down under'' för att göra, ja, god knows what ;)
Vi kommer sakna henne och jag hoppas att hon kommer sakna oss, Sverige mig och lille folket runt om.

Jag tänkte ägna min blogg (som jag använder såå flitigt) till att berätta för Madde om vad som händer i Sverige och vad jag har för spännande för mig på dagarna.

A bit of history:

Jag träffade Madde på en Buss påvåg hem från täbban en dag för några år sedan. Jag skulle ha en tjejmiddag hemma och tyckte att det vore kul om hon kom. Så jag bjöd över henne och hon kom dit och vi hade en trevlig kväll.
Sen en dag så hade jag friluffsdag med skolan och det hade hon oxå men ingen av oss hade något att göra. Så jag frågade Madde om hon ville gå ett varv i skogen med mig. Under den timman i skogen så pratade vi om allt möljigt. Jag har nog aldrig delat så mycket personlig och opersonlig information medl någon jag inte känner, en främling helt enkelt, men Madde var så lätt att prata med och är en idag. Hon lyssnar och hon förstår och så är hon lätt att lyssna på oxå.
Här om dagen innan hon åkte så berättade hon att jag är en person som hon gillar att prata med och tycker om att prata med för att jag lyssnar och förstår och det tackar jag för, för det är kul att veta, då är man en ba person. Och Madde är det samma, hon hjälper en när man har det svårt och ger bra tips när man behöver. Och en bra grej med Madde är att hon alltid säger sanningen men att hon vet på något sätt när man ska vara lite snäll och bara hålla med. Att man inte alltid behöver säga de rätta sakerna utan att man bara kan hålla med och stötta en. Det är underbart :)

Men nu e hon i Australien och jag hoppas att hon har det bra. Det är synd att hon är så långt bort men jag är så glad för henne att hon hittat på något att göra ett tag framöver.

Jag vill hälsa till hennes syrra Carro oxå som e med på resan och säga ta hand om min Maddish och Madde ta hand om din syrra såklart :)

Ha en underbar resa och hitta på allt möjligt Australieniskt men se upp för skabbiga killar vid vattenbrynet och svettiga män på dansgolvet ;)

Puss och kram skummbanan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0